achterhoek.reismee.nl

Van Deventer naar Zwolle

We zaten om 8.30 u aan het ontbijt. Er was nog een vriend (van V op de F). Dit concept was nieuw voor haar. Zij woont in Groenlo. Dit was haar eerste adres. Het lukt haar niet om adressen te vinden. Daarom blijft ze in de buurt van Groenlo. Dan kan ze altijd nog naar huis fietsen. Had ze ook al een keer gedaan. Zo leer je je eigen buurt wel goed kennen!! Haha.

Dit adres was in een praktijkruimte voor fysiotherapie. We gingen door de administratieruimte naar boven. De gastvrouw had geen honden maar wel heel veel schilderijen met afbeeldingen van honden. Op mijn slaapkamer hing een heel leuk klein schilderijtje met verschillenden hondenkoppies. Zie foto.
‘s Morgens zei ik dat ik dat zo schattig vond. De schilderes is Dorien Plaat. Het is te koop voor 250 euro. Ze vindt het jammer dat het niet op een betere plek hangt. Haar woonkamer hangt al helemaal vol met joekels van schilderijen van hazewindhonden. Ook door haar gemaakt. Als je Dorien Plaat opzoekt dan blijkt zij een serieuze kunstenares te zijn. Iemand belangstelling?

Het was prima fietsweer. Ik ben direct naar overkant van de IJssel gegaan. Onderweg een paar foto’s gemaakt van een mooi project ter bescherming van de hoogte van de IJssel. Tot Hattum steeds langs het water. Prachtige tocht. Hattum is een erg leuk plaatsje. Het is echt een toeristisch Hanzestadje. En het heeft een heel leuk museum. Het werk van Anton Piek is daar en zelfs de inrichting van zijn werkplek is er neergezet. Het mag niet vergeten worden dat hij de meeste ontwerpen van het sprookjesbos van de Efteling heeft getekend. Maar hij heeft ook ander werk gemaakt. Zie mijn foto’s.

Daarna met pontje over naar Zwolle. Bezoek aan museum De Fundatie. Op één foto zie je de “wolk” die later op het museum is gezet, tussen de gebouwen door. Van binnenuit heb ik ook foto’s gemaakt. O.a. De gouden vette duif.

Zwolle is echt een leuke stad met heel veel grote pleinen die vol zaten met publiek. Zo jammer dat ik op de fiets niks kan meenemen. Dus winkelen zit er voor mij niet in helaas.

Ik ben te gast bij een echtpaar waarvan de man weg is van hout en de vrouw therapeut is via Stembevrijding.
Een prachtige oude woning. Ik heb een ruimte voor mezelf in een aangebouwde werkplaats. Zij hebben daar zelf een half jaar gewoond tijdens een verbouwing.

Morgen slaap ik in Oldebroek omdat ik in Elburg geen plek kon vinden. Elburg is de moeite waard om te zien weet ik. Ooit geweest tijdens een vakantie aan het Veluwe meer. Het was toen slecht weer en we zijn toen naar huis gegaan.


Reacties

Reacties

Mart

Incest?

Karin Winters

Oh verdorie. Ik erger me dood aan de correcties. Ik zal het corrigeren.

Davy

Ik denk dat je dat schilderijtje zelf wel een leuk plekje kan geven’

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!