achterhoek.reismee.nl

Van Winterswijk naar Doesburg

Na een heftige nacht waarbij ik bij iedere onweerklap weer wakker werd, ben ik om 8.00 uur vertrokken.
in de mist en een hoop vocht in de lucht. Maar het was droog. Op mijn helm zit een rood driehoekig lampje achter op. Dat heb ik aan gedaan met de gewone verlichting. Ik was goed zichtbaar. In de buurt waar ik vandaan kwam is die nacht kermis geweest en flink feest gevierd. Er zit een foto bij die dit laat zien. Je zult maar net de verkeerde op de weg treffen.

Ik was op tijd in Doesburg en ben direct naar het Lalick museum gegaan. Prachtig om zijn ontwerpen te zien. Hij hield erg van het vrouwenfiguur en van de natuur. Erg mooi om te zien hoe hij dit onderwerp ook in de allerkleinste sieraden heeft verwerkt.

Later ging ik in het centrum even op een (kapot) bankje zitten en direct eigenlijk zat er een gast naast me die zich direct verontschuldigde dat hij een groot glas witte wijn in zijn hand had. Hij woonde daar. Hij wilde van alles weten. Op zijn advies heb ik nog een mooi rondje aan de andere kant van de IJssel gefietst naar Ellecom en terug naar Doesburg. Er is daar één restaurant maar wel goed. Heerlijk gegeten. In de tussentijd mijn mobiel opgeladen.

Mijn gastheren hebben mij warm ontvangen in hun stadstuin met een drankje en iets lekkers. Ze wonen in een monumentaal pand. Deed me natuurlijk aan Arnold en John denken. Ze zijn wel wat ouder en met pensioen. Super gastvrij. Ik slaap op de bovenverdieping en heb een badkamer voor mezelf. Terwijl ik boven zit brengt hij me nog een potje thee met een koekje natuurlijk.

Morgen ga ik naar Deventer.

Reacties

Reacties

Céline en Mart

Leuk verhaal! Céline en ik zitten elke avond met smart te wachten! Haha

Veel plezier nog!

Karin Winters

Leuk om te horen.
Herkende jullie het beeld dat in Hummelo staat?

Kristien

Ja idd weer een leuk verhaal. Ik lees ze altijd voor aan Frans.

Karin Winters

Davy leest ze voor aan Niek

Niek

Hey! Ik zal mijn bril even afzetten, (davy las bovenstaande voor) en ik ben helemaal niet blij. In mijn defence, de plaatjes bekijk ik wél zelf!

Marlies

Leuk Karin! Denk dat wij ook weer eens die kant uitgaan. Zijn we best veel geweest. In Ellecom zit dushi Er is nog een restaurant waar je misschien nog in de buurt komt: De Gouden Karper in Hummelo. De moeite waard om te eten. Oud familie hotel.
Geniet vd nieuwe dag weer!

Karin Winters

In Hummelo was ik al geweest. Het standbeeld van Normaal staat daar. Zie foto.
Lang geleden heb ik in de Gouden Karper gegeten. In de tijd van Oma Davy en oom Dik. Zijn familie woonde in Dieren. Hij pakte wel eens uit bij een gelegenheid. Toen hebben we daar gegeten.
Ff uitleg: oom Dik was de derde man van de Oma van Jos (van zijn moeders kant). Oom Dik was vroeger bakker, zijn zoon was ook bakker in het Open Lucht museum. Hij had meen ik drie kinderen en de nodige kleinkinderen. Was best een leuke familie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!